Unforgettable Day



Assalamualaikum Dear...

First of all, sorry lama tak update blog ni. Since dah naik tingkatan 4 ni banyak bnda yg kena buat. But, Sekarang ni cuti sekolah. So, boleh lah I curi masa dari situ. Oh lupa! Cuti sekolah I kali ni takde Homework tp bukan 100%. I kena buat jugak nota Bio, Pai, Kimia and others. Okay, Taknak cite pasal tu dah. Since lama tak menaip, dah jd lembap sedikit. Typo pun melebih lebih.

Okay, Jumaat lepas, Geng-2 aku ni adlah buat BBQ kat Pantai Teluk Mok Nik. Maybe kalau orang luar terengganu or pahang tak kenal kot. Sokay! So, Kita pon bakar la ayam. Aku tak tahu siapa yg sampai dulu sbb aku datang pukul 3 petang. Bahagian makanan pulak. Kalau BBQ mesti ada ayam or something yg raw kan? Kitorang pun bakar ayam lah. Disebabkan faktor aku yg resdung ni. Pembakaran seafood tidak dibenarkan sama sekali. Eceh! Mcm aku pulak yg bos. Pastu, Adalah makanan sampingan seprti nasi goreng mak aku. Mee goreng leyfa dan Naqib. Nasi goreng mak aku dapat permintaan ramai tahu?! Aku ingat mmg malas nak bawak.

Bila semua sampai. Sesi menghidupkan api bermula. Payah k Payah. Tp dgn bantuan Akim, akhirnya api tu hidup jugak. Dia ckp, dia tengok cara buat tu kat youtube. Cayalaahhh! Aku mmg malas nak tolong hidupkan api sbb aku mmg tak pandai. Stakat kipas-2 tu aku boleh tolonglah. So, aku decide ambik gambar berketul ketul. Disebabkan faktor aku yg ambik gambar, gambar aku kekurangan. Well, Aku tak kisah mana pun. Sbb, gambar aku bukan lawa pun. Buat menyemak kamera orang je. Baik aku duk dalam bilik senyap-2 then selfcam sesorang sambil buat duckface. Lg enjoy beb!! Akim pulak bawak dia punya gitar. Aku yg selama ini inginkan gitar akhirnya dpt jugak sentuh. Kuat giler aku main beb. Jakunlah katakan. Lol  -,-

Time ayam first masak aku tak makan lg sbb asyik dgn kamera dan gitar. So, bila scene ayam kedua masak, aku nak pergi ambik la tp makcik kpop ni tetiba marah aku. Dia ckp aku dah makan banyak. Aku pun mcm erkk. "sewel ke minah ni. Dia tak nampak ke aku duk sebok dgn kamera dia td." Tanpa menghiraukan cacian dan tomahan dia. Aku pun ambik seketul dan nyah dari situ. Pergi makan kat Luqman. Membara hati aku. Lepastu, Fizi pulak kena marah tpp mmg patut pun sbb fizi dah makan seketul.

Lepas semua dah melantak kenyang, Si kembar ni ajok g main futsal. Mmg tak ah aku nak main futsal. Jejak kaki atas gelanggang futsal pun tak pernah. Aku pun pedulikan je mereka sampai lah diorang dtg balik. Masa tu dah hampir pukul 6.00. Bila tengok jam dah hampir pukul 6.00, kita pun kemas-2 dan nak mulakan sesi pengambaran. Aku jugak yg jd kameraman. Saddis.. Tp, ayah Fizi dn Kimi dah dtg. So, Diorang tak boleh join. Takpe, Lenkali ada lg. Sampai je kat pantai, kitorang pon snap la gambar bebanyak sampai pokai bateri kamera Pakcik Hamiza. Sgn hampanya, kita guna phone je ambik gambar. Since ramai yg nak balik, so, kitorang pon balik. Dan aku kena tinggal sorang-2 sbb kakak aku lambat dtg hambik. Mujur ramai orang. Lepas balik, Hati pun Senang.  -THE END-

Syue, Syamir, Nazhirul dan lain-lain tak dpt join kitorang. Diorang ada kerja. So, Reunion kitorang mcm kurang meriah sbb klau syue dan syamir ni ada mcm gila-2 sedikit. So, aku harap, diorang boleh join reunion  yg lain lepasni. Ngeeeee~

Amaran! Ini Entry bergambar.



Asminda. 

Hahaha. Akim dgn amin sampai

Okay, aku jeles dgn Amin sbb dia pandai main gitar. T.T

Ni Leeya. Tuan tanah

Pemilik Gitar, Akim

Hazrie

Amin & Hazrie

Kimi. Aku menyampah giler dgn dia masa ni.  -,-

Aku dapat gitar yeaah! Tak tahu main pun. Jakun je lebih

Sesi menghidupkan api

Minah dua orang ni tahu duduk je. Siap boleh beli air kat luar lg.  

Tabik kat Kimi. Dia je yg bersungguh hidupkan api walaupun tak jd.  -,-

Fizi. Annoying giler muka dia. Main tak pandai pun.  -,-

\
Lepak-ing

3 orang gadis

Yeaay! Api!

Hazrie fefeeling

Tengok muka Kimi. Hahahaha

Chaiyokk akim!

Ayam yg 'Mak' Leeya buat

Minah Kpop yg kuat membebel lg nyenyeh

Gambar dia ni je yg banyak.  -,-

Menyampah k menyampah. Menghayati konon.  -,-

Ada apa-2 ke antara mereka berdua ni?? Coming soon...

Proses membakar ayam bermula.

 Merekalah yg mem-virus-kan telefon aku dgn selfcam diorang.  -,-

Scandel I guess dua orang ni. Hahahaha

Betapa katangnye amin baiki ayam guna tangan je. Lol

Jyeeah!! Terima kasih akim bawok gitar

Sweet banget..

Okay, Gambar ani aku yg snap. Fefeeling mcm photographer la k.

Luqman.. Jyeaah! Lama tak jumpa dia.  :')

Lepak-ing again. Aku mmg malas nak jaga ayam. 

Luqman lg. 

Adik Leeya menjadi pencegah maksiat. Syabas!

Leyfa, Leeya, Leha.

Bayang ni tak tahu sapa yg capture. Amin maybe..

Leyfa ngn Amin. 

Kay. Hahahahahah Leeya mempunyai sepsang tanduk. Ngaaa

\
Gambar ala-ala one direction.  Lol

Okay, Yg ni baru aku capture. Cantik giler

Fefeeling..

Cahaya suria menghalang muka aku. Thanks leeya. Semua gambar aku hodoh mcm Jenab belaka.  

Diorang ni tahu lepak je. Lebih lagi yg pakai cap aku tu.  

Okay. Cantik kan?? Aku tahu.. 

Yeeaay! Ayamm!!

Akimmmm!

Diorang makan..

Okay, Kembar yg sweettt! Untunglah ada kembar.  :'(

Tgk muka fizi. Nak makan penampar mungkin. Hahahaha


Nasi Goreng Mak aku yg mnjadi tarikan ramai.  

Liana dgn Asminda

Myra ni sibuk manjanngg! 

Adik leeya nok jadi penyanyi katanya. Hahahaha

Diorang jaga. Diorang makan. Syabas!

Amin duk nyanyi. Aku mmg suka nyampuk time dia nyanyi walaupon 
suara aku mcm katak melalak.  -,-

Najwa Letih. Bebajet je ni.

Myraa! Ehem! Cap sape tu?

Sibuk bungkus ayam.. 

Packing..

Hahahah! Adik Leeya main kejar-2 dgn Amin. Shhoouu Shuuwiiitt!

Terserlah kehitaman aku dlm gambar ni.

Liana dgn Asminda

Birthday Girl! Bakpe dahu dgn baju dia. Leeya belikan ke dia kat kelantan maybe. 
Tak jeles hokaaayy!

Time ni kembar dah nak balik. Tak sempat nak join sesi photoshoot.

Gambar ni aku yg snap jugak. Biar gambar aku kurang,
asal aku puas hati.  :')

Myraa. Dah hitam kau dik. 

Hazrie 

Kitorang..

Aku nampak pendek. Adduhhhh..  :'(

Sekian. Terima kasih. Assalamualaikum.   

Aku rasa agak terkilan kerana ramai yg tak dapat join tp takpee.. Lenkali kita buat dgn meriah lg. Errmmm, Aku rasa nak buat video kot dgn gambar ni semua. So, You guys! I love you so much. 


Thanks for reading. Do follow and comment :)

No comments: